5 tipov pre zdravé opaľovanie

0

Jarné či letné slniečko je iste veľmi príjemné a aj zdravé, no len ak sa mu nevystavujeme príliš často alebo dlho. Pripravili sme pre vás niekoľko dobre mienených rád, ktoré využijete aj počas tohtoročnej letnej dovolenky. Hnedá pokožka je krásna, no zdravie je prvoradé.

1) Desať minút na slniečku stačí

Slnko, respektíve jeho lúče, sú dôležité pre produkciu vitamínu D, superživiny, o ktorej sa predpokladá, že pomáha predchádzať niektorým druhom rakoviny či ochorení srdca. Na konci dlhej, tmavej zimy a na začiatku jari má až polovica obyvateľstva nízku hladinu tohto vitamínu a asi 10-15% ho má akútny nedostatok. Stačí 10 minút na slnku, dva-trikrát do týždňa a nie v čase od 11:00 do 15:00 a hladiny vitamínu D sa u väčšiny ľudí začnú obnovovať.

2) Nosenie klobúka vás od používania opaľovacie krému neuchráni

Slnečné lúče odrážajú všetky lesklé povrchy, v prípade dovolenkových destinácií aj voda, piesok či sneh. To znamená, že k spáleniu pokožky môže dôjsť aj vtedy, ak ste schovaní pod slnečníkom či sa skrývate pod klobúkom. Je preto nevyhnutné, aby ste sa preventívne natierali opaľovacími prípravkami aj vtedy, keď sa plánujete celý deň zdržiavať v tieni.

3) Začervenanie pokožky znamená spálenie

„Najskôr sa opálim do červena, ono mi to potom zhnedne“ – toto je bežná mantra, ktorú dookola opakujú mnohí z nás. Štúdie však dokazujú, že poškodenie pokožky až na úrovni DNA prichádza oveľa skôr, než pokožka viditeľne začervená vplyvom slnka. Takéto opaľovanie nie je zdravé. Akonáhle ste sa opálili (alebo skôr spálili) do  červena, škody sú už veľmi vážne a časom môžu viesť k predčasnému starnutiu pokožky a k vzniku rakoviny kože.

4) Opaľovací krém pôsobí hydratačne

Prípravky so slnečným faktorom 30 sa môžu používať počas letných mesiacov aj ako zvlhčovače, naopak to však neplatí. Zvlhčovače s ochranným faktorom menším ako 15 nie sú, najmä v lete, dostatočnou ochranou a už vôbec nepôsobia ako „boost“ pre krémy na opaľovanie. To znamená, že ak máte nanesený základ so slnečnou ochranou 10 a nanesiete naň hydratačný krém s faktorom 6, tieto hodnoty sa ani náhodou nenásobia ani nesčítavajú. V lete by ste mali bežný hydratačný krém nahradiť prípravkom s faktorom aspoň 15 až 30.

5) Väčšina využíva oveľa viac opaľovacích krémov ako je potrebné

Jedinec spotrebuje v priemere dve čajové lyžičky krému na pokrytie hlavy, rúk a krku. Pre celé telo to činí asi dve polievkové lyžice. Nanášanie opaľovacieho prípravku by sa malo opakovať každé dve hodiny, no môže sa aj častejšie a to najmä v prípadoch, kedy ste zmenili oblečenie, prípadne ste sa išli namočiť do vody a po vyjdení z nej ste sa osušili uterákom. Aj pot dokáže spraviť svoje, preto sa nezabudnite častejšie natierať opaľovacím prípravkom aj vtedy, ak sa nadmerne potíte.

5 tipov pre zdravé opaľovanie
5 (100%) 1 vote
Zdielať.

O autorovi

Zanechať komentár