Ako sa firma z pivnice môže stať konkurentom Nike?
3 mins read

Ako sa firma z pivnice môže stať konkurentom Nike?

USA sú povestné svojimi „americkými snami“, keď človek, ktorý začínal od absolútnej nuly, dosiahne veľký úspech. Patria tu takí ľudia ako Steve Jobs, Bill Gates, ale aj raperi ako Kanye West či Jay-Z. Jednoducho ktokoľvek, kto sa dokáže vypracovať vlastnými silami na vrchol. Treba však povedať, že drvivá väčšina, ktorá o tomto úspechu sníva, to nedokáže. Ľudia, ktorí to dokážu, sa dajú rátať na promile. A presne toto sa podarilo Kevinovi Plankovi, mužovi, ktorého Under Armour mikiny poznajú na celom svete. Ako to začalo?

screen-mfit-sk

Keď sa necítite pohodlne, zmeňte to

Presne týmto heslom sa riadil Kevin Plank, hráč amerického futbalu, ktorý bol kapitánom univerzitného tímu. Vždy po zápase so spoluhráčmi nadával na to, že bavlnené tričko, ktoré má pod chráničmi, je od potu zbytočne ťažké, studení ich na tele a necítia sa v ňom vôbec pohodlne. A tak hneď ako skončil školu, vyvinul prototyp trička z mikrovlákien, ktoré nebolo mokré ani počas najväčšieho lejaku, príjemne hrialo a bolo úplne ľahučké. A tento prototyp rozdal Kevin Plank svojim bývalým spoluhráčom, ktorí vtedy už hrali najvyššiu futbalovú ligu.

Začiatky bývajú komplikované

Všetci hráči si toto tričko pochvaľovali, a tak sa ho Kevin rozhodol ešte trochu zdokonaliť a založiť si firmu. Vybral si našetrených 40 tisíc dolárov z karty a založil firmu Under Armour, ktorá sídlila u jeho babičky v pivnici. Keďže Under Armour mal najlepšiu reklamu, akú mohol mať – tieto výrobky začali nosiť najlepší športovci v krajine, netrvalo dlho a táto značka sa rozrastala a rozširoval sa aj sortiment. Okrem pánskych vecí ste si mohli kúpiť aj ženské legíny Under Armour a podobne.

Z pivnice konkurentom Nike

Dovtedy boli na americkom trhu, ktorý tvorí až 40 % zo svetového obchodu so športovým oblečením, najväčší hráči Nike a Adidas. Síce ani po nástupe Under Armour sa nič až také zásadne nezmenilo, stále sú najväčším hráčmi Nike a Adidas, no Under Armour si ukrajuje postupne stále viac a viac zo svojho koláča. V roku 2015 predstavovali tržby tejto spoločnosti 3,6 miliard dolárov, čo je síce iba 1/10 tržieb Nike, ale napríklad jedna akcia Nike má hodnotu 52 dolárov a jedna akcia Under Armour až 80 dolárov. Niet sa čomu čudovať, keď aj Under Armour obuv je obľúbená a pridávajú sa ďalšie a ďalšie nové výrobky, ktoré idú na odbyt. Ktovie, kam až táto značka porastie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *