Prekyslenie – zdroj chorôb

0

Hlavným dôvodom vzniku prekyslenia organizmu je nevyvážená strava plná mastných jedál, ktoré sú navyše plné sacharidov. Stánky s rýchlym občerstvením tiež nie sú najideálnejším miestom pre kúpu zdravého jedla. K prekysleniu tiež prispieva stres, dlhodobé užívanie liekov, fajčenie, nadmerná konzumácia tvrdého alkoholu a v neposlednom rade zanedbané pohybové aktivity.

Preto, ak sa chcete vyhnúť prekysleniu svojho organizmu mali by ste zmeniť svoje stravovacie návyky už dnes. Zaradenie ovocia a zeleniny do jedálneho lístka by malo byť samozrejmosťou. Ovocie síce obsahuje sacharidy, ale nie umelé, ale prírodné cukry, takže si ho môžete vychutnávať do sýta. Namiesto obľúbeného popoludňajšieho dezertu si doprajte misku ovocia, prípadne si pripravte ovocný šalát z obľúbených druhov ovocia, ktorý doplníte o niekoľko lyžíc bieleho jogurtu či pár kvapiek citrónu. Pochutnať si môžete aj na mäsku, avšak vždy ho doplňte o porciu šalátu. Uprednostnite najmä ľahké mäsá z hydiny, králika a ak si radi pochutnáte aj na hovädzom či bravčovom mäse nezabudnite ho doplniť o rovnaké množstvo čerstvej zeleniny.

Foto by: http://www.sxc.hu/photo/1436465

Foto by: http://www.sxc.hu/photo/1436465

Samozrejme je veľmi náročné neustále sledovať, ktoré potraviny sú zásaditotvorné, ktoré kyselinotvorné. Jedná a tá istá potravina môže raz byť kyselinotvorná, v kombinácií s inou však pôsobí zásadito. Takže ak by ste sa chceli vyhnúť kyslím potravinám museli by ste presne poznať ako sa ktorá potravina správa pri kombinácií s inou potravinou.

Múdra rada na záver: ak sa chcete zdravo stravovať snažte sa najmä o pravidelný príjem čerstvej zeleniny a ovocia, tým určite nič nepokazíte!

 


Ako bude reklama vypadať?
-
Chcete tu reklamu len za 50 CZK?
Zobraziť formulár pre nákup
Zdielať.

O autorovi

Zanechať komentár